A fiatalok a műtéttől sem riadnak vissza, hogy jól nézzenek ki online

Önutálathoz, és szépészeti műtétekhez vezet a fiatalok körében tomboló járvány, aminek a lényege, hogy tökéletesen nézzenek ki a közösségi oldalakon. Nem csak a telefonok kameraszoftverében megjelenő szépítő funkciók károsak, de kifejezetten sokan használják a teljes test módosítására képes alkalmazásokat, hogy olyan képet kapjanak önmagukról, ami nemcsak, hogy nem valódi, de sok esetben teljesen természetellenes. Tinik töltenek el rengeteg időt a spontánnak szánt fotózásuk után, hogy szerkesztetlennek ható, de valójában gondosan szerkesztett fotókat pakolhassanak fel a közösségi oldalra, többségül pedig még szinte gyerekként kezdik el alkalmazásokkal formálni a mellet, vékonyítani a karjukat vagy a derekukat, és kerekíteni a feneküket, hogy ugyanolyanok legyenek, mint az Instagram feedjükben látott többi lány vagy éppen a celebek. Ez pedig már csak azért is jelenthet nagy veszélyt a fiatalokra, mert például a Be Social közel ötezer fiatal megkérdezésével készült Magyar Tinik a neten 2021 című kutatásból az derült ki, hogy a fiatalok 30 százaléka szeretne influenszer lenni.

sam-moqadam-l9vjm-pp7-m-unsplash.jpg

Gyakran külön időt szentelnek a test és az arc módosítására, utóbbinál nagyítják a szájat, vékonyítják az orrot, és addig finomítják a bőrt, hogy már sem a pórusaik, sem a vonásaik nem látszanak, de általános a fogak fehérítése vagy éppen a szemöldök megmunkálása is. 

A fiatalok szerint a cél az, hogy az így készült fotó még mindig úgy nézzen ki mint ők, csak egy sokkal jobb változatuk, amire több lájkot kapnak, mint az alkalmazások nélkül. 

A retusáló programok és a fotókon látható testek módosítása egyáltalán nem újdonság, csak éppen mára nem csak a címlaplányok és a modellek kiváltsága, hanem bárkié. A világjárvány alatt pedig sokkal több időt töltenek az emberek a közösségi oldalakon, és még inkább szembesülnek azzal, hogy mások milyen jól néznek ki, miközben ők nem érzik jól magukat a bőrükben. 

Plasztikai sebészek számolnak be arról, hogy egyre többen jelentkeznek náluk olyan fotókkal saját magukról, amiken látszik, hogy képszerkesztő programmal készültek, viszont anatómialag kivitelezhetetlenek, mondjuk egy új állkapocs vagy egy teljesen új koponya kellene ahhoz, hogy úgy álljon a szemük vagy a szájuk, mint a fotón. A páciensei egy része viszont azt mondja, hogy ő bármit vállalna, hogy úgy nézzen ki a valóságban, mint a fotókon. Sok fiatalt hall, akik azt mondják, hogy minden egyes fotójuk után sírógörcs kerülgeti őket, amiért nem úgy néznek ki, mint a retusált képeken, és vannak olyanok is, akik úgy gondolták megmutatják milyenek is valójában, és leállnak a szépítő alkalmazások használatával, de miután a töredékére esett vissza a lájkszámuk, így újra elkezdték használni az applikációkat. Pedig a szakemberek szerint már rövidebb távon is nagyon rosszat tesz az ember mentális egészségének, ha olyan képektől vár dicséretet és elismerést, ami valójában nem olyan, mint ő, illetve, ha azt látja, hogy több odafigyelést és szeretetet kapna, ha máshogy nézne ki. 

Forrás: Huffpost

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmorzsak.blog.hu/api/trackback/id/tr7216579146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marketing Morzsák

Hírek a social mediából és a social mediáról. Facebook, Instagram, Twitter, Tikt-Tok és társai.

Facebook oldaldoboz

Még több Marketing Morzsa

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása