Nem biztos, hogy csak a Facebookról és a gyűlöletbeszédről szól a márkák bojkottja

Van egy olyan mondás, miszerint a rossz PR is PR, amivel egyet is értenek a popsztárok vagy a celebek, a nagy hirdetők viszont nem igazán osztják ezt a véleményt. Miután a negatív hírek és a megosztó bejegyzések is elérték a közösségi oldalakat, egyre több márka gondolja úgy, hogy valamit tennie kell. 

Nem állítják a szakemberek sem, hogy az egész bojkott nem arról szó, hogy valóban nem szeretnék gyűlöletkeltő üzenetek mellett látni a hirdetésüket, csak azt mondják, hogy nem biztos, hogy valóban csak és kizárólag a polgárjogi mozgalom melletti kiállás miatt döntöttek így. 

krisztian-matyas-5ks-6ze1kyq-unsplash.jpgFotó: Mátyás Krisztián/Unsplash

A bojkottban résztvevő Unilever vagy Coca-Cola, és számos nagy cég valóban nagy hirdető, de például a Netpop Research elemzője szerint a nemes cselekedetet valamelyest árnyalja, hogy ezek a nagy hirdetők mindig is odafigyeltek arra, hogy a reklámjaik milyen környezetben jelennek meg. Nem véletlen, hogy nem látunk nagy hirdetőket lájkvadász oldalon, kamu gyanús oldalakon, vagy olyan portáloknál, aminek lehet nagy az elérése, de rossz a társadalmi megítélésük. Most hasonló helyzet állt elő a közösségi médiában is, főleg a Facebook az, amiről naponta jönnek újabb aggasztó hírek, hogyan manipulál, vagy hogy él vissza az adatokkal, ráadásként ott vannak a gyűlölettartalmak, amik ellen szintén nem tudnak hatékonyan fellépni. Ez a kettő pedig már így is elég lökést jelent több márkának, hogy ne akarja ilyen környezetben látni a hirdetését. 

A másik tényező az, hogy a személyre szabható, jól targetált hirdetések, amik ellen sokan tiltakoznak, pont a legnagyobb értéket jelentik ezeknek a márkáknak, ugyanakkor a jól bejáratott nevek, mint mondjuk a Coca-Cola, vagy a Hershey Amerikában nincs feltétlenül rászorulva a közösségi hirdetésekre, anélkül is nagy az organikus elérésük. 

Hogy meddig lesz bojkott, az majd kiderül, a legtöbb nagy márka nem zárta be teljesen az ajtót maga után, legtöbben kivárnak, de lehet, hogy pont ezzel egy teljesen újszerű megközelítést érnek el a Facebooknál, vagy eddig nem látott módon, alapjaiban újul meg az egész közösségi média hirdetési piac és lehetőségek. 

Forrás: Forbes

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmorzsak.blog.hu/api/trackback/id/tr9315979504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marketing Morzsák

Hírek a social mediából és a social mediáról. Facebook, Instagram, Twitter, Tikt-Tok és társai.

Facebook oldaldoboz

Még több Marketing Morzsa