150 milliárd fontra perlik a Facebookot mianmari népírtás miatt

Az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban indult perek szerint a Facebook hanyagsága elősegítette a rohingya muszlimok népirtását Mianmarban, miután a közösségi média hálózat algoritmusai felerősítették a gyűlöletbeszédet, és a platform nem tudta eltávolítani a lázító posztokat. A kártérítési igény meghaladja a 150 milliárd fontot. 

ronigyia.png

A bírósági kereset azzal vádolja a legnépszerűbb közösségi oldalt, hogy a nagyobb népszerűségért, a jobb piaci helyzetért hajlandó volt emberi életekkel játszani. Az ügyvédek a San Francisco-i kerületi bíróságra és brit bíróságra is benyújtották a keresetüket, mely alapján azzal vádolják az oldalt, hogy ügyfeleik és családtagjaik “súlyos erőszakos cselekményeknek, gyilkosságoknak és/vagy egyéb súlyos emberi jogi visszaéléseknek” voltak kitéve a kormányzó rezsim által folytatott népirtási kampány részeként.  A Facebook 2018-ban elismerte, hogy nem tett meg eleget annak érdekében, hogy megakadályozzák, a mianmari muszlim kisebbség elleni erőszakra és gyűlöletbeszédre uszítás terjedését az oldalon. A cég megbízásából készült független jelentés megállapította, hogy a Facebook a gyűlölet terjesztésére és károkozásra törekvők eszközévé vált, a posztok pedig erőszakhoz vezettek.  A Facebook ugyan elismerte a bűnösségét, de nem fizetett kártérítést, jóvátételt, nem ajánlottak fel semmilyen támogatást a túlélőknek. 

Az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban a Facebook elleni vádak a következők: 

  • a Facebook algoritmusai felerősítették a rohingya nép elleni gyűlöletbeszédet; 
  • nem fektetett be a helyi moderátorok és tényellenőrzők munkájába; 
  • nem távolította el a rohingják elleni konkrét erőszakra buzdító bejegyzéseket; 
  • és nem zárt le bizonyos fiókokat, és nem törölt olyan csoportokat és oldalakat, amelyek etnikai erőszakra buzdítottak.

Az Orvosok Határok Nélkül szervezet szerint a rohingya népírtásnak nagyjából 10 ezer áldozata lehet, és rengeteg ember kényszerült elhagyni az otthonát, egymillió rohingya még mindig menekülttáborokban él. 

A Facebook szivárogtatója, Frances Haugen korábban azt állította, hogy a platform szurkol az etnikai erőszaknak olyan országokban, mint Etiópia, és nem tesz erőfeszítést annak megállítására. A dezinformáció megfékezésére szánt összeg 87 százalékát költik angol nyelvű tartalomra, miközben a felhasználók csak 9 százaléka angol anyanyelvű. 

Forrás: The Guardian

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmorzsak.blog.hu/api/trackback/id/tr616776060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marketing Morzsák

Hírek a social mediából és a social mediáról. Facebook, Instagram, Twitter, Tikt-Tok és társai.

Facebook oldaldoboz

Még több Marketing Morzsa

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása