Nem csak a saját hibás döntésük, de a sors is úgy hozta, hogy jelenleg a legnagyobb közösségi oldalas kommunikációs baki, amit el lehet követnie egy márkának, a Wendy’s étteremlánc nevéhez kapcsolódik. Pedig alapvetően erősek voltak a közösségi kommunikációban, de az utóbbi napokban bebizonyították, hogy elég egy rossz taktikai lépés, és az egész eddig felépített stratégia, márkapozíció és népszerűség összeomlik egy jó szándékú Twitter-bejegyzés miatt.
George Floyd halála gerjesztette megmozdulások a fekete közösség esélyegyenlőségéről, és az intézményesített rasszizmus elleni fellépésről szól. Rengeteg márka állt az ügy mellé, a Wendy’s két hete azt tette ki a Twitterre, hogy ők is támogatják a törekvéseket, és a csatornájukon “felerősítik a fekete hangokat” azaz hangsúlyosabban foglalkoznak majd a kérdéssel, mert fontos számukra a téma, aztán két hét csend következett. Annyit sem posztoltak, mint előtte, és inkább teljesen elnémult a Twitter, mintsem bármilyen támogató, edukációs vagy figyelemfelhívó posztot tettek volna közzé. Aztán június 4-én annyit írtak, hogy fontos, hogy mindenki tájékozódjon a témában, ők is azt teszik, majd újra csend következett.
We’re about putting our money where our mouth is. So here’s our money and here’s our mouth. We are committed to donating $500k to support social justice, the youth and education in the Black community starting with the Thurgood Marshall College Fund and we’ll have receipts.
— Wendy's (@Wendys) June 3, 2020
Ekkor már végképp sokan jelezték, hogy ez így nagyon nem jó, és ez többet árt a márkának, mintha egyáltalán nem írtak volna ki semmit. Aztán jött az atlantai eset, miután rendőrök a Wendy’s parkolójában lőttek halálra két férfit, akik ellenálltak az intézkedésnek. Az eset után az atlantai rendőrfőnök is lemondott, az egyébként is felkorbácsolt kedélyek pedig olyan mértékű lázadáshoz vezettek, hogy a franchise érintett kirendeltségét felgyújtották. A Wendy’s Twittere pedig továbbra is néma.
Your now 11 days of silence speaks volumes.
— Adam Pieniazek ������� �#BlackLivesMatter (@adamPDOTcom) June 14, 2020
Not as loud as the people though.
R.I.P. #RashardBrooks #WendysIsOver #WendysFire pic.twitter.com/ug99rPgBk4
A szakemberek szerint ezzel a húzással végképp a szakadék szélére sodorta magát az étteremlánc, van még ugyan visszaút, de nagyon nehéz, és nagyon okos lépések kellenek most, hogy visszanyerjék az emberek bizalmát, és remélhetőleg példaként szolgál sok más cégnek, miért érdemes sokkal jobban átgondolt, profi és kidolgozott tervvel előállni, mint egy gyors, de meglehetősen rossz reakció.
Forrás: Adweek
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.