Miért ne posztolhatna egy orvos bikinis képet?

Mikor az emberek jelentős részétől megkérdezik, milyen egy orvos, a többség egy középkorú fehér ír le, köpenyben és sztetoszkóppal a nyakában. Nem csak a nők, de a színesbőrű orvosok is keményen harcolnak, hogy ezt a sztereotípiát kiverjék az emberek fejéből, de az amerikai érsebészeti lapban megjelent, hibáktól hemzsegő kutatás akkor sem állná meg a helyét, ha egyébként minden rendben lenne az orvostársadalomban. 

bikini.jpeg

Az azóta visszavont kutatás (pdf) az orvosok profihoz nem méltó közösségi oldal-használatáról szóltak. Több orvos közösségi oldalát elemezték, az engedélyük nélkül, majd a bejegyzéseiket több kategóriába sorolták. Voltak az elfogadható, a nem szerencsés és a kifejezetten tilos besorolású posztok. Azzal mindenki egyet is értett, hogy kollégákat, és pácienseket megszégyeníteni teljesen elfogadhatatlan, de a kutatás többi része nagyon sok orvosnál kiverte a biztosítékot. A hat férfi és egy nő által jegyzett tanulmány nem profinak titulálta azokat, akik alkohollal, vagy lenge öltözetben tettek ki magukról képet ide értve a bikinis tengerparti fotókat, vagy a szerintük túl kihívó halloween-jelmezeket. A tanulmány szerint az orvosok nem formálhatnak nyilvánosan politikai véleményt sem, és nem nyilvánulhatnak meg olyan kérdésekben mint a fegyverviselés vagy az abortusz, akár mellette, akár ellene érvelnek. 

Így indult el a #MedBikni kampány a közösségi oldalon, ahol orvosok ezrei tettek ki bikinis képet, hogy elmondják, hogy a tudásukat nem vesztik el csak azért, mert bikinit viselnek a tengerparton, és élvezik a szabadságukat. Szerintük a kutatás hibás és szexista. A nagy tiltakozás miatt a tanulmányt közzétevő lap, majd a tanulmányt jegyző szerzők is elnézést kértek, és visszavonták a munkájukat, a kezdeményezés viszont azóta is terjed. Nem csak nők, de férfi orvosok is kiállnak a kollégáik mellett, és ők is hangsúlyozzák, hogy nem a bikini teszi az orvost, sőt többen osztanak meg olyan képeket, amikor orvosként a strandon, éppen egy szál bikiniben mentették meg mások életét. A hashtag használatával sokan azt is szeretnék kifejezni, hogy mindegy, hogy kinek mi a foglalkozása, vagy milyen a teste, nem a ruha teszi az ember, hanem a tettei, ha közben pedig bikiniben van, az pedig csak és kizárólag rá tartozik, és senki másra. 

Forrás: NY Times

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmorzsak.blog.hu/api/trackback/id/tr2716117988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marketing Morzsák

Hírek a social mediából és a social mediáról. Facebook, Instagram, Twitter, Tikt-Tok és társai.

Facebook oldaldoboz

Még több Marketing Morzsa

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása