Az Apple is megsértődött a Facebookra

A Facebook a legújabb frissítésében szerette volna bevezetni azt a megoldást, amellyel online eseményekre lehetett volna jegyet venni. Vagyis sokkal egyszerűbb lett volna fizetős online koncerteket, konferenciákat, edzéseket vagy előadásokat tartani. Azonban beletettek egy olyan kis szöveget, ami nem igazán tetszett az Apple-nek, ezért visszadobták a frissítést. 

Vásárláskor egy olyan felugró ablakos figyelmeztetés jelent volna meg, ami elmondja, hogy az applikáción belüli vásárlások után 30 százalék jár az Apple-nek. Ez valószínűleg azért lehet mindenki számára hasznos információ, hogy pontosan tudja, hova is megy a pénze, és hogy például a személyi edzője vagy kedvenc zenekara nem azért kér annyit egy online eseményért mert annyira pénzéhes, hanem mert nem annyit kap ebből az egészből, mint amennyit a felhasználó kifizet. Ha például egy online koncertre 1000 forint a belépő, és ezren csatlakoznak, akkor abból nem egymillió forintja lesz, hanem 300 ezer forinttal kevesebb. 

Az Apple emiatt a kitétel miatt dobta vissza a frissítést, szerintük ugyanis a Facebook megszegte a felhasználási feltételeiket, mikor ilyen “irreleváns információt” akartak a felhasználóik tudomására hozni. 

Korábban megjelent képeken az iOS készülékeken megjelentették volna a pontos jutalékot, amit az Apple levon, az androidos alkalmazásban pedig jelezték volna, hogy a Facebook nem von le jutalékot. A szóvivőjük szerint most kifejezetten fontos, hogy az emberek tudják, hova is megy pontosan az a pénz, amit mondjuk a helyi közösségnek vagy kisebb vállalkozásoknak szánnak, és nagyon sajnálják, hogy az Apple nem hisz a az átláthatóságban. 

Korábban a világ egyik legnépszerűbb játéka, a Fortnite is felszólalt a túl magas jutalék ellen, ők egyszerűen azt csinálták, hogy a játékot gyártó Epic oldalán 30 százalékkal olcsóbban tették lehetővé az alkalmazáson belüli vásárlást. Ezen annyira bedühödött az Apple, hogy ki is tették az App Store-ból a játékot, majd később a Google is követte a példájukat. 

Azt egyelőre még nem tudni, hogy mit lép most a Facebook az Apple döntésére. 

Forrás: The Verge

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmorzsak.blog.hu/api/trackback/id/tr3716180036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marketing Morzsák

Hírek a social mediából és a social mediáról. Facebook, Instagram, Twitter, Tikt-Tok és társai.

Facebook oldaldoboz

Még több Marketing Morzsa

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása