1 milliárd fontot kapnak influenszerek az elektromos cigi népszerűsítéséért

A British American Tobacco “tüdőbarát” dohányzást népszerűsít influenszerekkel. Mivel a dohányzás a fiatalabb közönségnél  visszaesett, így most e-cigaretta népszerűsítésébe kezdtek. 

cdc-xlhdvfz0sum-unsplash.jpg

A cég popsztárokkal, influenszerekkel és sportolókkal népszerűsíteni a dohánytermékeket, a csökkenő cigarettafogyasztás ellensúlyozása miatt. A hirdetések fiatal felnőttekhez, nem dohányzókhoz és gyerekekhez is eljutottak - áll a Bureau of Investigative Journalism vizsgálatában, ami miatt egyébként az egyik kenyai PR-cég annyira aggódott, hogy megpróbált kenőpénzt adni a tanulmányt készítő oknyomozó újságírók egyikének. A BAT azóta már nem dolgozik együtt azzal a PR-ügynökséggel, viszont kitart a márkakommunikációja mellett, és reményeik szerint hamarosan visszajön a befektetett pénz a megugró e-cigaretta vásárlásokból. 2023-ra a vállalat arra számítanak, hogy 500 millió nikotin fogyasztót találnak  meg évi 100 milliárd font elköltésével. A cég szerint mindössze arról van szó, hogy egy egészségesebb alternatíva felé terelik a jövő fiatalságát. A pénzügyi eredményeik szerint ezek az új generációs dohánytermékek vásárlóinak száma  3 millióval 13,5 millióra ugrott, amit ők azzal magyaráznak, hogy a világjárvány miatt sokan áttértek az tüdő kímélőbb dohánytermékekre. 

Azonban szakemberek arra figyelmeztetnek, hogy nagyon veszélyes azt sugallni, hogy az ilyen termékek nem jelentenek kockázatot, és úgy reklámozni, hogy gyerekek is lássák, hogy példaképük ilyet használ. Márpedig egy influenszer-együttműködés, egy szponzorált poszt pont alkalmas arra, hogy kiskorúaknak reklámozzák a dohánytermékeket. Svédországban ilyen poszt például a legnépszerűbbek között volt, a fiatalok jelentős része pedig azt mondta, hogy nem a dohányzásról szokott át ezekre a termékekre, hanem eleve ezeket használja, mert a közösségi oldalon látottak alapján menőnek tartották. Bár ezekben a termékekben dohány nincs, de nikotin van, ennek ellenére a közösségi oldalakon rengeteg szemmel láthatóan 18 év alatti fiatal pózol vele. 

A közösségi oldalak közül a TikTok reagált elsőként az ügyre, akik ígéretet tettek arra, hogy eltávolítják az ilyen tartalmakat. 

Forrás: The Guardian

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmorzsak.blog.hu/api/trackback/id/tr5416435484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marketing Morzsák

Hírek a social mediából és a social mediáról. Facebook, Instagram, Twitter, Tikt-Tok és társai.

Facebook oldaldoboz

Még több Marketing Morzsa

  • Nincs megjeleníthető elem
süti beállítások módosítása