Ez az első háború, amit közösségi oldalak közvetítenek

Miután Oroszország megtámadta Ukrajnát, a figyelem a közösségi oldalakra irányult. Sokan osztottak, és még többen kerestek olyan videókat és bejegyzéseket, amelyek a háborút mutatják meg. Erre persze hamar rátaláltak azok, akik álhíreket szeretnének zavart kelteni, és azok is, akik figyelemre és több követőre vágynak. 

ux-gun-5mj4po7kifc-unsplash.jpg

Sokan úgy vélik, hogy jelen helyzetben a közösségi oldalak segíthetnek abban, hogy ne az igazság legyen a háború igazi áldozata, miközben a hadsereg is most tapasztalja testközelből, hogy mit is jelent az, ha azonnal kiposztolja valaki, ha valahol harckocsit lát. Úgy tudni, az ukrán hadsereg ezt használja is, hogy információt szerezzen az orosz csapatok mozgásáról, míg a magyar honvédség azt kérte, hogy senki ne posztoljon semmit arról, hol látott magyar katonákat. 

A vietnámi háborút első televíziós háborúként emlegették, ez volt az első olyan hely, ahol rengeteg televíziós tudósító dolgozott, és a háborút bevitték az amerikai lakosság otthonaiba az esti híradókkal. A világ első internetes háborójáról már megoszlanak a vélemények, sokak szerint már a délszláv háborúk is azok voltak, míg mások a terrorizmus elleni harcot tartják annak. 

Most viszont valós időben streamelik az eseményeket, ami olyan változást jelent, mellyel bárkiből haditudósító lehet, akinek a kezében mobiltelefon van. Ennek a hatása pedig óriási. 

“A közösségi média ereje a társadalmi változások előidézésére, egy ügy támogatásának és elítélésének megerősítésére, sőt, akár a kormányok megdöntésére is, meglehetősen félelmetesnek bizonyul" - mondta Kent Bausman, a Maryville Egyetem szociológusa.  Ez már talán korábban is érzékelhető volt fegyveres összecsapások esetén, azóta viszont megtöbbszöröződött a közösségi oldalak felhasználóinak a száma. Míg korábban az újságírók tudosítottak az események sűrűjéből, most ők mások tudósításaiból és videóiból dolgoznak.  A pusztítás, az áldozatélmény és az élő harc képei valószínűleg megváltoztatják a háborúról alkotott elképzelésünket. 

Úgy tűnik, hogy megváltozik az a nézet is, hogy a történelmet a győztesek írják, és ennek fényében érdemes megfigyelni azt is, hogy az ukrán vezetés nem, míg az orosz korlátozni szeretné a közösségi oldalakat. Ráadásul az is jól látszik, hogy míg korábban arról számoltak be, hogy Oroszország megkísértelte feltörni és megbénítani az ukrán információs minisztériumot, ami valóban gondot okozhatott volna az ukrán ellenállási erőfeszítéseknek, a közösségi média azonnal bepótolta a keletkező kommunikációs űrt. Ráadásul sok szimpátiát és támogatást generálm az pedig, hogy a világ minden pontjáról odafigyelnek az ukrán helyzetre, javarészt a közösségi oldalaknak köszönhető. 

Amivel viszont mindenképpen kell kezdenie valamit a platformoknak az az álhírek terjedése, illetve a felhasználóik biztonsága, ez viszont nem valószínű, hogy elkövetkezendő néhány napban megoldódik. 

Forrás: Forbes

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmorzsak.blog.hu/api/trackback/id/tr6617770070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marketing Morzsák

Hírek a social mediából és a social mediáról. Facebook, Instagram, Twitter, Tikt-Tok és társai.

Facebook oldaldoboz

Még több Marketing Morzsa

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása