A mentális egészségről posztolók nem terapeuták

A közösségi oldalakon gondot okoz, hogy azokat, akik a mentális egészségről posztolnak, vagy adnak tippeket, gyakran úgy kezelik, mintha képzett pszichológusok lennének, pedig a legtöbb esetben nem azok. 

Nem csak azért baj ez, mert akaratlanul is téves információkat terjeszthetnek, hanem mert olyan párbeszéd alakulhat ki a bejegyzések alatt vagy közvetlen üzenetváltások során, amiket inkább profikkal kellene lefolytatni. Vannak szép számmal terapeuták is a közösségi oldalon, de nem ugyanaz, mikor egy képzett szakember beszél arról, hogy milyen kevésbé ismert tünetei lehetnek a szorongásnak, vagy mikor egy nagyon hasonló szerkesztésű videóban beszél arról egy laikus, hogy a túlzott jókedvet a szabályok hiánya is okozhatja. Az elsőt Micheline Maalouf terapeuta tette közzé, aki ha nem TikTok videókat készít, akkor magánrendelésében tart terápiákat, a másik Raquel Olsson, korábbi műsorvezető, akinek a videó miatt a TikTok többször is adott ki figyelmeztetést, mert félrevezető tartalmakat osztott meg. Bár mindketten profinak tűnnek, mindketten ugyanarról a témáról beszélnek, és mindkét érintettnek több mint egymillió követője van, nem nehéz kitalálni, hogy egy olyan fontos kérdésben, mint a mentális betegségek, melyik szava számít jobban. Viszont szakavatatlan szemnek nagyon nehéz meglátni a különbséget. 

sydney-sims-fz2hmphirbi-unsplash.jpg

Olsson nem nevezi magát szakembernek, hanem mentor-riporternek, aki emberi viselkedés és személyiség témákban posztol, és szerinte nem klinikai diagnózisokról beszél a videóiban, hanem inkább filozófiai módon közelíti meg a témákat. 

Azért veszélyes ez, mert a világban az egészségügy, és kifejezetten a mentális egészségügy nehezen elérhető, sokan nem tudnak vagy nem mernek segítséget kérni, és a tüneteket sem ismerik fel. A szakemberek szerint nem azzal van baj, hogy erről szó esik, hanem az, amikor téves információkat, vagy nem szakszerű tanácsadást látnak. Ráadásul például a TikTok időkorlátja, vagy hogy nem lehet linket elhelyezni, elősegíti azt, hogy csak felületesen, elnagyolva essen szó fontos és lényeges dolgokról anélkül, hogy a felhasználók számára kiderülne, hol tudnak utánanézni vagy profi segítséget kapni. Általában tudományra hivatkozva hangoznak el féligazságok vagy a tartalomkészítők személyes benyomásai, és olyan könnyen cáfolható dolgok hangoznak el tényként, mint hogy aki fekete ruhát hord, annak rossz lesz a hangulata, aki meg pirosat, az szorongani fog. Közben pedig egyre népszerűbbek az ilyen könnyen befogadható és értelmezhető, a problémát végletekig leegyszerűsítő videók, amik a szakemberek szerint csak arra jók, hogy nem kapjon megfelelő segítséget az, akinek problémái vannak. 

Forrás: Mashable

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmorzsak.blog.hu/api/trackback/id/tr6916469572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marketing Morzsák

Hírek a social mediából és a social mediáról. Facebook, Instagram, Twitter, Tikt-Tok és társai.

Facebook oldaldoboz

Még több Marketing Morzsa

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása